torsdag 2. mai 2013

Fri plattform - Oppgaven

Hei!

Da er det tid for å starte på enda et nytt prosjekt. Denne gang får vi velge helt selv hva vi vil lage - så lenge produktet kan promoterer og/eller informerer om Medier og kommunikasjon på Vågen VGS for 8. og 9. klassinger som kommer på besøk.

Alt vi bruker av materiell skal være produsert denne perioden, og vi kan ikke bruke ting vi tidligere har laget. Vi kan enten jobbe i grupper, eller alene.

Er enda usikker på hva jeg vil velge.

Det første vi skal gjøre er å finne ut hva vi vil jobbe med, enten det er film, foto eller grafisk, deretter skal vi finne ut hvilke "roller" alle har, og hva vi skal vurderes i. Deretter skal vi følle ut en detaljert arbeidsplan for 5 uker, og hva vi skal gjøre i hver eneste time, denne kommer på bloggen senere.
Underveis skal vi ha en ide-godkjenning og veiledning.

Vi vil bli vurdert i mediakommnunikasjon, Mediedesign og Medieuttrykk, og Medieproduksjon.

Målene for denne perioden:
  • formidle budskap tilpasset forskjellige målgrupper. 
  • bruke aktuelle teknikker for ideskaping og ideutvikling innen tekst, lyd og bilde eller kominasjonen av dem. 
  • bruke skisseteknikker til å visualisere ideer.
  • formidle et budskap ved bruk av balanse, bevelgelse, kontrast, rytme, og framheving
  • velge typografi som passer til budskap, uttrykk og layout, og bruke typografiske prinsipper for å oppnå god lesbarhet i ulike medier.
  • beskrive og bruke form- og fargekontraster.
  • velge lyd i forhold til budskapet.
  • bruke prinsipper for lys som virkemiddel i visuell kommunikasjon.
  • bruke prinsipper for utsnitt og perspektiv i komposisjon av bilder. 
  • planlegge, produsere og presentere tekst, lyd, stillbilder og levende bilder, og kombinasjoner av disse i aktuelle formater og standarer til trykte og elektroniske medier.
  • bruke relevante metoder for kvalitetssikring av egen arbeidsprosess og eget produkt.
  • bruke tidsmessig verktøy, programvare og annet teknisk utstyr på en forsvarlig måte.
  • oppbevare råmateriale og bearbeidet materiale på en faglig forsvarlit måte. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar